14-08-2013

Kun Med Kondom ruller igen – nu med Rubber Cops

Der er stor tilslutning til årets kampagne, hvor 91 ud af landets 98 kommuner deltager.

Igen i år har Sex & Samfund ansvar for den lokale forankring af Sundhedsstyrelsens nationale oplysningskampagne Kun med Kondom, der kører to uger i september.

Som noget nyt er der i år knyttet unge frivillige til kampagnen - såkaldte Rubber Cups, der skal synliggøre Kun med Kondom i deres eget lokalmiljø.

Der er rekordmange kommuner tilmeldt kampagnen. Således deltager 91 ud af landets 98 kommuner i Kun med Kondom 2013 sammen med over diskoteker, fitnesscenter, ungdomsuddannelser og køreskoler. Det samme gør 7-Eleven, tøjkæden !Solid, Apotekernes A.M.B.A. og Danski.

 

Med i alt 1000 lokale aktører kan kampagnen i år byde på det hidtil højeste antal deltagere, der står klar med fredagsbarer, kondomstande og andre aktiviteter. Desuden kører Kun med Kondom kampagnen på Facebook og tv.

Og der er brug for kampagnebudskabet om at bruge kondom. Godt 70 procent af alle unge undervurderer nemlig risikoen for at blive smittet med en sexsygdom. Det betyder, at kondomet oftere glemmes, undlades eller nedprioriteres - især hvis den unge kender sexpartneren i forvejen.

 

Kun med Kondom skal støtte de unge i at bruge kondom og styrke deres viden om risikoen for at blive smittet med en sexsygdom.
 

Få vores nyhedsbrev

Vi arbejder nationalt og internationalt med seksuel sundhed, rettigheder, trivsel, ønskebørn og forebyggelse.

Vil du have vores nyhedsbrev?

 
 

 

Mød en frivillig!

Mød en frivillig!